הרצאות וסדנאות

הרצאות

צוות המרכז מעביר מגוון הרצאות לקהל הרחב בשיתוף פעולה עם אנשי רפואה, מטפלים, רשויות ומוסדות. ההרצאות מועברות באופן פרונטלי או מקוון.

זוגיות ומיניות עם הפרעת קשב

למי מיועדת ההרצאה? לאנשים שנמצאים בזוגיות עם אדם שמאובחן עם הפרעת קשב.

מה אלמד ממנה? כאשר אחד מבני הזוג מתמודד עם הפרעת קשב, יש לכך השלכות תפקודיות המשפיעות בין היתר ואף באופן משמעותי על מערכת היחסים עם בן או בת הזוג. בהרצאה, נשתף בידע ובניסיון שלנו מהעבודה עם מבוגרים עם הפרעת קשב אשר נמצאים בזוגיות ובאופן שבו ההפרעה באה לידי ביטוי. ההרצאה תלמד אתכם כיצד הפרעת הקשב משפיעה על הזוגיות, מניהול הבית ועד למיניות, ותתן בידכם כלים ראשוניים להתמודדות עם אתגרים הנלווים לה. 

משך ההרצאה: שעה וחצי

כשהכאב הופך לעיסוק משמעותי

למי מיועדת ההרצאה? לאנשים המתמודדים עם כאב כרוני, ובייחוד עם פיברומיאלגיה. 

מה אלמד ממנה? כאב כרוני הפך לתופעה נפוצה שהולכת ומתרחבת. אנשים אשר מתמודדים עם כאב כרוני לא תמיד מבינים מה קורה להם והם נכנסים לסחרור בתוך הכאב. בהרצאה, נבין מדוע הכאב הופך לחלק העיקרי בזהות של האדם, באיזה אופן הוא פוגע בתפקודו ובתחומי החיים וכיצד ניתן לטפל בכך.

משך ההרצאה: שעה

ניהול זמן ואנרגיה – לא רק שימוש ביומן

למי מיועדת ההרצאה? כל מי שמרגיש צורך בידע על ניהול הזמן והמשימות שלו בחיי היומיום.

מה אלמד ממנה? אנחנו מגדירים את עצמנו מתוך הדברים שאנחנו עושים, והדברים האלו מגדירים ובונים את סדר היום שלנו. בהרצאה נחקור אילו עיסוקים אנו עושים במהלך היום, איך היום שלנו נראה, ונתייחס לפער בין המציאות לאופן שבו היינו רוצים שהיום שלנו ייראה. בנוסף, נזהה עיסוקים שמטעינים אנרגיה מול עיסוקים שמרוקנים אנרגיה ונחשוב איך להשתמש בהם במהלך היום. בהרצאה אתם תלמדו איך לנהל סדר יום בצורה מיטבית בעזרת כלים פרקטיים לניהול זמן. 

משך ההרצאה: שעתיים

סדנאות

זיכרון – מה זה בכלל ואיך משפרים אותו?

למי מיועדת הסדנה? אנשים שמעוניינים לשמר או לשפר את הזיכרון שלהם.

מה נעשה בה? זוהי סדנה חווייתית הכוללת חלק תיאורטי של למידה על הבסיס המוחי של זיכרון, סוגי הזיכרון השונים ואופן פעולתם, וכן למידה על תהליכי זכירה ועל הקשר ההדוק בין קשב וזיכרון.

לסדנה גם חלק מעשי הכולל התנסות בכלים ובאסטרטגיות לשיפור הזיכרון ותהליכי החשיבה בחיי היומיום. 

משך הסדנה: ארבעה מפגשים (כל מפגש אורך שעה וחצי)

קבוצת קידום תפקוד לאנשים עם קשיים נפשיים

*הסדנא מועברת בשיתוף עם עמותת יחדיו, במסגרת ענב”ל – מרכז טיפול לילדים ונוער נפגעי תקיפה מינית.

למי מיועדת הסדנה? אנשים עם קשיים נפשיים.

מה נעשה בה? אנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים חווים צמצום בתפקוד היומיומי. הצמצום הזה כולל את הזנחת הטיפול העצמי ואת אופן ההתנהלות בבית וכן הפחתה בחשיבות של השתתפות בפעילויות משמעותיות כמו פנאי, עבודה, חברה או לימודים. המומחיות  בריפוי בעיסוק כוללת זיהוי פעילויות משמעותיות לאדם וניתוח של הפעילויות האלה לשם הבנת השלבים הנדרשים לביצוען. לצד זאת, מאותרים גם הגורמים המעכבים השתתפות בפעילויות משמעותיות.  

בסדנה אנו נרחיב את תחומי הפעילות שלנו ואת ביצוע הפעילות. המשתתפים בקבוצה יתנסו בכלים המסייעים לזהות פעילויות המשמעותיות עבורם, ולהבין את השלבים הנדרשים לביצוען. אנו נסייע לכן ולכם להוציא את הפעילויות האלה אל הפועל. הרחבת התפקוד שלכם תתמוך בתהליך ההחלמה שלכם. 

משך הסדנה: שמונה מפגשים (כל מפגש אורך שעה וחצי)

סדנת גוף-נפש

למי מיועדת הסדנה? אנשים המתמודדים עם כאב כרוני לסוגיו השונים

מה נעשה בה? התמודדות עם מכאובי החיים אינה מתבטאת לעולם רק בהיבט נפשי או רק בהיבט גופני. גופנפש הינה יחידה אחת וככזו עלינו להתייחס לכלל המרכיבים ולתת מענה הולם לכולם. דרך הגוף ניתן לגעת בנפש, ברגשות ובתובנות. דרך הרגש, אנחנו יכולים להתחבר לגוף שלנו ולהבין מורכבויות שעולות בו (כמו כאב כרוני, נוקשות גופנית, ירידה בזיכרון ובריכוז)

המשתתפים ילמדו על המערכות הפיזיולוגיות, הקוגניטיביות והרגשיות, על הקשר ביניהן ועל ההשפעה של אירועי סטרס על מערכות אלו. לאחר רכישת הידע ילמדו המשתתפות מיומנויות ואסטרטגיות להתמודדות עם הקשיים שעולים, על מנת לשפר את יכולת הוויסות העצמי והגברת תחושת הרווחה. 

משך הסדנה: 8 מפגשים (כל מפגש אורך שעה וחצי)

קבוצת  החלמה בבריאות הנפש

למי מיועדת הסדנה? אנשים עם קשיים נפשיים.

מה נעשה בה? הסדנה תקנה ידע על תפיסת ההחלמה ועל האופן שבו ניתן ללמוד לחיות עם ולצד הקושי הנפשי. אנו נלמד על מרכיבי המפתח של ההחלמה, כמו ביסוס תקווה ולקיחת אחריות על ניהול המחלה. בנוסף, נלמד כלים לזיהוי מטרות להשגת יעדים משמעותיים ואנו נתנסה בהם. אנו נעסוק באפשרויות לניהול המחלה לאורך זמן ונלמד לזהות את נורות האזהרה למצבי ההחמרה של המחלה. כמו כן, אנו נתייחס לצורך לבסס סביבה תומכת-תפקוד ולהתמודדות עם סטיגמות. הסדנה מבוססת על מודלים ותוכניות לניהול מחלה והחלמה. 

משך הסדנה: שישה מפגשים (כל מפגש אורך שעה וחצי)

סדנת אורח חיים בריא

למי מיועדת הסדנה? אנשים אחרי פרישה מהעבודה ואנשים בגיל השלישי.

מה נעשה בה? מפגשי הסדנה כוללים חלק תיאורטי ובו נלמדים הנושאים: ניהול לחץ, פעילות גופנית, תזונה, השתתפות חברתית, ניהול שינה, רוחניות, מיניות ופעילויות חוויתיות. בנוסף, הסדנה כוללת מפגשים פרטניים המיועדים להטמיע את הנלמד במפגשים הקבוצתיים. בסדנה אנו נקדם ונשמר עצאות, בריאות ואיכות חיים. אנו נעודד הרגלים מיטיבים ושגרת חיים בריאה. אנו נעצב באופן אישי אורח חיים פעיל ובריא המוטמע בשגרת היומיום שלנו. 

הסדנה מבוססת על Lifestyle Redesign® – תוכנית התערבות בריפוי בעיסוק לקידום בריאות אשר גובשה על ידי פרופ’ פלורנס קלראק ושותפיה, ובמקור יועדה לבני הגיל השלישי. בהמשך התוכנית הותאמה לאוכלוסיות נוספות. בבסיס התכנית מוצבת ההנחה כי על מנת לקיים ולשמור על אורח חיים בריא ופעיל יש צורך ללמד התנהגויות בריאות ולעודד אימוץ של הרגלים ושגרה בריאה. התכנית מרחיבה את התפיסה שאורח חיים בריא מתקיים על ידי תזונה ופעילות גופנית לכדי תפיסה הוליסטית שמכירה בחשיבותם של עיסוקים נוספים כגון: פעילות קוגניטיבית, פעילות חברתית, פעילות יצרנית, שינה, מיניות ועוד.

משך הסדנה: שמונה מפגשים (כל מפגש אורך שעתיים)

*** שימו לב, אם אתם בגיל הפרישה ניתן לקבל סבסוד של הסדנה דרך מרכזי אפ 60+

המלצות
להשתתפות בהרצאה/סדנה

השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם