סטודנטים עם הפרעת קשב זקוקים להתאמות ולתמיכה

שתפו את המאמר

מדוע? כי לא להיות קשוב בזמן הרצאה יוצר פער לימודי שקשה מאוד להשלים – לאנשים המתמודדים עם הפרעת הקשב יש לקות ביכולת לערוך רגולציה על הקשב שלהם. כלומר, הם מתקשים למקד את הקשב על דברים מתוך בחירה. לכן, הדרישה להיות קשוב באופן ממושך בזמן הרצאה אינה תואמת את מגבלות הקשב של המתמודדים עם ההפרעה. 

כי ניהול הזמן מול כל המטלות האקדמיות יכול להציף מאוד – לאנשים המתמודדים עם הפרעת קשב יש “עיוורון זמן”. כלומר, אין להם אומדן פנימי שמאפשר להם להעריך את הזמן הדרוש לביצוע פעילויות יומיומיות. לכן, הם נוטים לאחר לכיתה, להגיש את המטלות ברגע ה(ממש) אחרון או לפספס את הרישום לקורסים. 

 כי משימות אקדמיות דורשות אסטרטגיות התמודדות עם לימודים ועם מה שסביבם – לאנשים עם הפרעת קשב יש קושי ללמוד מניסיונם ולכן הם מתקשים לזהות אסטרטגיות למידה הנכונות עבורם. לדוגמה, אסטרטגיות להתמודדות עם עומס לימודי וריבוי משימות וכן אסטרטגיות להתמודדות עם בירוקרטיה אקדמית. 

יחד עם זאת, סטודנטים עם הפרעת קשב יכולים לקבל התאמות לימודיות, כמו הארכת זמן במבחנים, הקראת מבחן או למידה והיבחנות נתמכת מחשב.

פנינו למרכז התמיכה בדיקאנט הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון על מנת לברר מה אפשר לקבל, ואיך. חשוב לציין שבכול מוסדות הלימוד בארץ יש מרכזי תמיכה כאלו, ואנו ממליצות מאוד להיעזר בהם!

אז מה אפשר לקבל ממרכז התמיכה באוניברסיטת בן גוריון?

  1. חונכים לימודיים – כדי להשלים פערים לימודיים, סטודנט עם הפרעת קשב יכול לקבל עד 26 שעות חונכות במהלך כל סמסטר. החונך הוא סטודנט ותיק, עם ממוצע לימודי גבוה, מהמחלקה שבה לומד הסטודנט. תפקיד החונך הוא לעזור לסטודנט ללמוד את החומר לקראת בחינות.
  2. סדנאות – המרכז מקיים סדנאות מגוונות החיוניות לסטודנטים עם הפרעת קשב, בנושאים: ניהול זמן, אסטרטגיות למידה, התמודדות עם חרדת בחינות, מיינדפולנס ועוד. 
  3. ליווי פרטני – במידה ויש בכך צורך, הסטודנט יכול לקבל ליווי פרטני בנושא אסטרטגיות למידה או ניהול זמן.
  4. התאמות למבחנים – הארכת זמן במבחנים, הקראת מבחן או למידה והיבחנות נתמכת מחשב.

איך מקבלים את השירות?

כדי לקבל את ההתאמות לבחינות ולשיעורים וליהנות משירותי מרכז התמיכה יש לעבור אבחון של מת”ל. אבחון זה יכול להיעשות באוניברסיטה עצמה או במכונים מורשים.  

רוצים סיוע נוסף? צריכים עזרה בהכוונה למרכזי התמיכה או בניהול הפרעת הקשב?

שלח/י לנו הודעה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים