מידע אמין על הפרעת קשב

שתפו את המאמר

קיבלתם אבחנה של הפרעת קשב? מכירים אדם עם הפרעת קשב ואתם רוצים להפנות אותו למידע על ההפרעה?  אולי אתם מטפלים באנשים עם הפרעת קשב וזקוקים למידע מהימן על מצבם?

רוב האנשים בימינו מחפשים מידע באינטרנט, גם אנחנו. האינטרנט משופע במידע רפואי מהימן, אבל לצד זאת הוא מוצף במידע שגוי ואף מטעה לחלוטין. למשל, כול מיני “מאמרים” שבהם הכותבים מתיימרים לדעת איך ניתן לרפא הפרעת קשב.  כמומחיות בתחום אנו יודעות להעריך את מהימנות המידע וריכזנו עבורכם מקורות מידע איכותיים המסבירים על ההפרעה, מציעים לאנשים עם ההפרעה קהילות תמיכה, אתרים שבהם ניתן להתעדכן במחקרים חדשים בנושא ועוד:

  1. קבוצת פייסבוק: קהילת אנשי הקשב של ד”ר שירלי הרשקו 

קהילת אנשי הקשב שמה למטרה לבנות “בית ברשת” לאנשים עם הפרעת קשב. בקבוצת הפייסבוק של הקהילה, תזכו לאוזן קשבת שתבין אתכם ואת ההשלכות רחבות ההיקף של ההפרעה שלכם. בקבוצה תמצאו מידע מחקרי וקליני, מדויק ועדכני, בכול התחומים הקשורים להפרעת קשב (אבחון, טיפול, חינוך, אסטרטגיות, ארגון זמן, מוטיבציה ועוד). מדי יום, עולים בקבוצה פוסטים מרתקים וישנן גם הרצאות, מפגשי זום ופייסבוק לייב עם מיטב המומחים בתחום.

לד”ר שירלי הרשקו יש גם אתר שבו ניתן לאתר מידע מהימן בנוגע להפרעות קשב, לצפות בהרצאות בנושא וגם להאזין לפודקאסט המצוין שלה. 

  1. אתר אינטרנט:  קהילת הקשב של חן ספקטור

אתר שמכיל  אוצר שלם של ידע וסרטונים על הפרעת קשב, אבחון ההפרעה וההתמודדות עמה. בנוסף, באתר יש מאמרים רבים, שנכתבו על ידי אנשי מקצוע, על ניהול קריירה לצד ההפרעה, על סוגיות לימודיות הקשורות אליה, על מגוון סוגי הטיפול בהפרעה ועוד. באתר מועלים גם סיפורים אישיים של אנשים המתמודדים עם ההפרעה.

לחן יש גם קהילה מצויינת בפייסבוק 

  1. אתר: עמותת קווים ומחשבות 

עמותת “קווים ומחשבות” הוקמה כדי לשמש כתובת אחראית, אמינה ועדכנית בנושאים הקשורים להפרעת קשב. מטרה נוספת של העמותה היא לדאוג למיצוי זכויותיהם של מי שחיים עם ההפרעה; בפרט, העמותה תומכת בקידום זכויות ובחקיקה לטובת אנשים עם ההפרעה וכן מציעה להם שירותי ייעוץ. אתר עמותת “קווים ומחשבות” הוא מקיף; יש בו מידע נרחב על אודות הזיהוי, האבחון, הטיפול וההתמודדות היומיומית עם הפרעת קשב, עבור ילדים, צעירים ומבוגרים,  ובהקשר למצבי חיים שונים. האתר מיועד למתמודדים עם הפרעת קשב ולכן הטקסטים המופיעים בו קצרים, החלוקה לנושאים מפושטת וברורה וההתמצאות בו קלה.

לעמותה גם קבוצת פייסבוק  וגם ערוץ מצויין ביוטיוב

  1. קבוצת פייסבוק: אימא בהפרעה 

זוהי קהילה ייחודית עבור נשים, שהן אימהות עם הפרעת קשב. קהילת הנשים מציעה תמיכה ומרחב למפגש עם נשים כמוהן, שבו ניתן לשוחח על החיים עם ההפרעה ועל הסוגיות הנלוות לה – גם בחיי האימהות.

 

  1. ערוץ יוטיוב: ?How to ADHD 

ערוץ יוטיוב מעולה של ג’סיקה מקייב, צעירה אמריקאית, ששאיפתה להיטיב עם אנשים החיים עם הפרעת קשב הובילה אותה רחוק, אפילו לבמת TED. ג’סיקה מהווה השראה עבור צעירים ומבוגרים רבים עם ההפרעה, וסיפור החיים שלה מרתק. בערוץ היוטיוב וגם באתר שלה תוכלו למצוא המון טיפים איכותיים להתמודדות עם אתגרי ההפרעה והמלצות נוספות. 

 

בהצלחה בגילויים חדשים (ומהימנים) על ההפרעה! ☺

אם אתם רוצים מידע נוסף, יעוץ או עזרה, פנו אלינו:

מרכז שלמים 

0584505101 

ומזכירות שגם לנו יש דף פייסבוק 

שלח/י לנו הודעה!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים