הערכה וטיפול בתפקודי ראייה

הערכה וטיפול בתפקודי ראייה

הערכה וטיפול בתפקודי ראייה מתאימים למגוון רחב של מצבים רפואיים אשר פוגעים ביכולת הראייה ועלולים להשפיע לרעה, ובאופן ניכר, על איכות החיים. במידה ועברתם זעזוע מוח, אירוע מוחי או פגיעת ראש וכן אם אתם מתמודדים עם מחלת פרקינסון, קורונה (long-covid) או טרשת נפוצה (MS) ייתכן ונלווה למצב הרפואי שלכם גם קושי בראייה. כ-50% מהחולים עם פגיעה נוירולוגית כדוגמאת אלו המתוארות לעיל יסבלו מליקוי במרכיב ראייתי.

גם אם אינכם מאובחנים עם המצבים הרפואיים האלה, אך נוטים לסבול מסחרחורת, נפילות חוזרות, רגישות לאור, משקיעים מאמץ רב בעת קריאה או חווים אי נוחות בראייה – ייתכן שאתם זקוקים לשיקום הראיה. 

ליקוי במרכיב ראייתי עשוי לכלול: ליקוי בשדות הראייה, בתפקוד העיניים, כפל ראייה, הזנחת צד, טשטוש ראיה וכן ליקויים בתפיסה החזותית והמרחבית. ליקויים אלו משפיעים באופן ישיר על היציבה של האדם ושיווי המשקל שלו, ובהקשר זה מעניין לציין כי מחקרים מדגימים שליקוי ראייתי הוא אחד הגורמים העיקריים לנפילות בגיל המבוגר. ליקוי ראייתי יכול גם לפגום בהתמודדות שלנו עם מטלות קוגניטיביות ביום יום – ומכאן על תפקודנו וחזרתנו לתפקוד עצמאי. 

לצערנו, שיקום ראייה הוא לא בסל התרופות, אך אנו במרכז שלמים נסייע לכם בתהליך שיקומי המותאם לצרכיכם. אנו נערוך הערכה ראשונית של תפקודי הראיה, נציע טיפול מותאם או נפנה את הטיפול לנוירו אופטומטריסט/ית לשם התאמת משקפיים, פריזמות ועוד

[qsm quiz=1]
יצירת קשר

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם