טיפול בחרדת נהיגה

טיפול בחרדת נהיגה

מכירים חרדת נהיגה מקרוב?
מרגישים שאתם מוגבלים בדברים שאתם רוצים לעשות רק בגלל שאתם לא יכולים פשוט להכנס לאוטו ולהגיע?
הגעתם למקום הנכון.

חרדת נהיגה היא מצב שבו יש פחד מופרז ממצבים המערבים נהיגה. לרוב, הפחד הזה מוביל להימנעות מנהיגה. אולם, כדי שהמצב יוגדר כחרדת נהיגה הוא חייב לגרום למצוקה או לליקוי בחיי האדם. לכן, אדם החושש לנהוג בערים גדולות וסואנות אבל חי בערבה ונוהג שם ללא קושי, לא יוגדר כסובל מחרדת נהיגה כי המצב לא מפריע לו בחייו ולא גורם למצוקה.

חרדת נהיגה עשויה להתאפיין בהמנעות מוחלטת מנהיגה. ישנם אנשים אשר לא ינסו להוציא רישיון. חלקם אף ימנע בכלל מנסיעה במכוניות. ויש גם אנשים שינהגו, אבל הנהיגה שלהם תוגבל למצבים שונים כמו נהיגה בלילה, מחוץ לעיר, בגשם, בנוכחות מלווה וכדומה. אנשים המתמודדים עם חרדת נהיגה עלולים לחוות מצוקה בעת נהיגה שתתבטא בסימפטומים גופניים כגון בחילות, סחרחורות, הזעה או דופק מואץ.

הטיפול שנמצא כיעיל ביותר לחרדת נהיגה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT אך נוסף על הטיפול, יש חשיבות רבה לחיזוק ותרגול מעשי של מיומנויות נהיגה, באופן הדרגתי.
במרכז שלמים, אנו מציעות טיפול משולב עם מטפל CBT מוסמך יחד עם אימון ותרגול מעשי עם מורה נהיגה.

מורה הנהיגה שעובד איתנו הוא יוגב בוגר

יוגב הוא מורה מנוסה ללימוד נהיגה ובנוסף עבר השתלמות בנושא חרדות עם התמחות בחרדת נהיגה ומקבל הדרכה קבועה ממדריך CBT. יוגב מלווה אנשים הסובלים מחרדת נהיגה עם וללא רישיון. הוא מאמין בהקניית נהיגה נכונה, אימון במצבי סיכון תוך למידה הדרגתית ומתן ביטחון בכביש. הוא עובד בשיתוף פעולה עם המטפל, ויחד איתו מבצע את תוכנית החשיפה לנהיגה.

הטיפול כולל פגישת ייעוץ ראשונית יחד עם מטפל שבה ניתנת הערכה של חרדת הנהיגה ומרכיבים נוספים המשפיעים על הנהיגה. בהתאם לחומרת החרדה והקשיים הנלווים לה, נבחרת חבילת הטיפול המתאימה ביותר עבור האדם. מטרת הטיפול היא שלבסוף, כל מטופל יוכל לנהוג בבטחה לכל מקום שאליו ירצה להגיע.

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים שלכם ושלחו אלינו